Veelgestelde vragen

Hier vindt u de antwoorden op veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen of heeft u meer uitleg nodig? Neem dan contact met ons op.

Waarom moet ik mijn rekeningnummer geven voor een contract voorstel?

Dit is een verplicht veld en moeten wij invullen voordat wij het voorstel kunnen versturen. Wanneer u akkoord gaat met de aanbieding dan willen de leveranciers al uw gegevens hebben zodat ze daar achteraf niet meer achteraan hoeven. Wij kunnen niks met uw rekeningnummer en zodra u besluit niet te switchen van leverancier verwijderen wij uiteraard al uw gegevens.

Kan ik mijn maandbedrag aanpassen?

Ja dat kan! Dit doe je vaak via de app van de energieleverancier of via de website. Wij adviseren om altijd iets meer te betalen zodat u zeker weet dat u niet voor nare verassingen staat bij de eindafrekening.

Wat doet mijn netbeheerder precies?

De netbeheerder is verantwoordelijk voor het beheer van het energienetwerk in uw regio. Zij zijn ook degene die het gas en stroom in uw woning leveren. De energielevancier factureerd u hiervoor en staat dit weer af aan de netbeheerder

Hoe verdienen jullie geld? 

Zodra u via ons overstapt krijgen wij een vergoeding van de desbetreffende energieleverancier. Deze vergoedingen zijn bij elke leverancier hetzelfde, hierdoor maakt het voor ons niet uit bij welke leverancier u terecht komt, zolang u maar de beste deal krijgt.

Ik wil rustig de tijd nemen om het te bekijken. Waarom moet ik de 14 dagen accepteren?

Energietarieven zijn variabel en kunnen elke dag stijgen. In de 14 dagen bedenktijd die u krijgt zetten wij deze tarieven voor u vast. Zo weet u zeker dat als u de overstap maakt u kan profiteren van de tarieven die telefonisch met u zijn besproken.

Bellen jullie namens mijn leverancier? 

Wij bellen niet namens uw energieleverancier, maar wij werken wel samen met meer dan 10 energieleveranciers. Wij zijn een onafhankelijk adviesbureau. Onze adviseurs kunnen deze leveranciers voor u, met elkaar, vergelijken. Ook hebben wij de optie om uw huidige contract bij uw leverancier te verlengen.

Zijn jullie onafhankelijk? 

Met 10 energieleveranciers in onze vergelijker bieden wij u altijd de laagste prijs aan. Deze energieleveranciers betalen ons niet om in onze vergelijker te staan. Onze vergelijker toont de voordeligste altijd bovenaan. Wij trekken geen leveranciers voor en ons doel is ervoor zorgen dat u bij een energieleverancier terecht komt die het beste bij uw situatie past.

Waarom word ik gebeld terwijl ik in het Bel me niet register sta?

Sinds 1 juli 2021 bestaat het bel me niet register niet meer. Vanaf nu kunt u gebruik maken van het recht van bezwaar en bieden wij uiteraard weer aan na ieder telefoongesprek. Hebben wij u aan de lijn komt dat omdat u of al een klant van ons bent of dat u online heeft aangegeven dat wij u mogen benaderen om onze diensten aan te bieden. Vragen over wanneer of hoe dat is gebeurd? Neem dan contact op met onze klantenservice.